×

Dane kontaktowe

Oddłużenie firmy – kiedy jest możliwe?

Wypowiedzenie umowy leasingu – co robić?

Opłacalność zawarcia układu dla wierzycieli – Kancelaria w mediach

Kancelaria Lipiński i Wspólnicy nadzorcą układu w kolejnym postępowaniu

Finansowanie dla firm w kryzysie

Doradca restrukturyzacyjny Krzysztof Lipiński nadzorcą układu Motocave sp. z o.o.

Czy upadłość konsumencka jest dobrym rozwiązaniem?

Czy zawarcie układu jest opłacalne dla wierzyciela?

Czynności zwykłego zarządu w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Podatkowe skutki umorzenia zobowiązań w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Pre-pack czyli przygotowana likwidacja

Kiedy upadłość konsumencka nie jest dobrym rozwiązaniem?

Restrukturyzacja gospodarstwa rolnego

Restrukturyzacja firmy jednoosobowej

Likwidacja spółki z o.o. a upadłość konsumencka

Co zrobić, gdy nie można wykonać układu z wierzycielami?

Restrukturyzacje przedsiębiorstw w 2020 – podsumowanie roku

Pomoc dla zadłużonego rolnika

Restrukturyzacja firmy transportowej

Upadłość konsumencka 2021

Upadłość konsumencka 2021

Upadłość konsumencka 2021

Upadłość konsumencka 2021 nie przyniesie dużych zmian w upadłości osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Główna zmiana polega na wprowadzeniu z dniem 1 lipca 2021 r. Krajowego Rejestru Zadłużonych. Tym samym postępowanie upadłościowe zostanie przeniesione do systemu teleinformatycznego. Wnioski o ogłoszenie upadłości będą składane w postaci elektronicznej. Podobnie wszelkie pisma w trakcie postępowania upadłościowego. Akta postępowania będą prowadzone również jedynie w postaci elektronicznej. Strony postępowania będą mieć dostęp do systemu i będą mogły na bieżąco śledzić podejmowane czynności przez syndyka czy sędziego – komisarza.

Upadłość konsumencka 2020 – podsumowanie roku

Zmiana przepisów prawa upadłościowego, która weszła w życie z dniem 24 marca 2020 r. spowodowała jeszcze większy niż dotychczas wzrost ogłaszanych upadłości konsumenckich. Zostało ich bowiem ogłoszonych 13 084, co jest wyższym wynikiem w porównaniu do 2019 r. aż o 64,5%. W ostatnim kwartale 2020 r. zostało ogłoszonych aż 5055 upadłości konsumenckich. Dla porównania w całym 2017 roku zostało ogłoszonych 5535 upadłości. Wzrost jest zatem bardzo duży. Potwierdza on przewidywania ustawodawcy, że w kolejnych latach liczba ogłaszanych upadłości będzie wciąż rosnąć. Jest to skutkiem liberalizacji przepisów dotyczących ogłaszania upadłości. Należy jednak pamiętać, że przepisy dotyczące uzyskania oddłużenia nie zostały aż tak bardzo zliberalizowane. 

Ponowny wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej

Plusem jest to, że dłużnicy wobec których sąd oddalił wniosek o ogłoszenie upadłości ze względu na rażące niedbalstwo w doprowadzeniu do stanu niewypłacalności mogą uzyskać oddłużenie. Może dojść jednak do niego po upływie nawet siedmiu lat. Sąd może też odmówić umorzenia zobowiązań. Z tego względu zalecamy dłużnikom chcącym ogłosić upadłość konsumencką kontakt z naszą kancelarią. Skrupulatne zweryfikowanie sytuacji majątkowo – finansowej dłużnika i rzetelne przygotowanie wniosku pozwoli na szybsze uzyskanie umorzenia zobowiązań. Trzeba bowiem pamiętać, że złożenie wniosku to dopiero początek procesu oddłużania w upadłości konsumenckiej.

Przebieg postępowania

Sąd może orzec o przeprowadzeniu postępowania upadłościowego wedle przepisów ogólnych bądź wedle trybu uproszczonego. Tryb uproszczony dedykowany jest dla upadłość konsumenckich, lecz nie musi być wybierany przez sądy. Poniżej przedstawiamy przebieg postępowania upadłościowego wraz z wykonaniem planu spłaty wierzycieli:

  • wniesienie wniosku o ogłoszenie upadłości,
  • rozpoznanie wniosku przez sąd i ogłoszenie upadłości,
  • postępowanie upadłościowe,
  • likwidacja masy upadłości przez syndyka,
  • zgłaszanie wierzytelności przez wierzycieli,
  • ustalenie planu spłaty wierzycieli bądź umorzenie zobowiązań bez jego ustalania lub odmowa ustalenia planu spłaty wierzycieli,
  • wykonanie planu spłaty wierzycieli,
  • umorzenie zobowiązań upadłego niespłaconych w wyniku zrealizowania planu spłaty wierzycieli.

Upadłość konsumencka 2021 – podsumowanie.

2021 rok będzie zapewne kolejnym rokiem z rekordową liczbą ogłoszonych upadłości. Wprowadzone zmiany polegające na informatyzacji postępowania usprawnią cały proces. Dzięki temu upadły będzie mógł szybciej unormować swoją sytuacją majątkowo – finansową.

Zapraszamy do kontaktu. Do każdej sprawy podchodzimy indywidualnie, co pozwala w optymalny sposób oddłużać naszych klientów.

Masz pytania? Napisz lub zadzwoń - 58 352 1343

Specjalizujemy się w prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym. Wiemy jak zadbać o ochronę praw
dłużnika i sprawnie przeprowadzić go przez postępowanie upadłościowe bądź restrukturyzacyjne.

    O autorze

    Licencjonowany doradca restrukturyzacyjny, syndyk.
    Wspólnik zarządzający.

    kontakt@lipinskikancelaria.pl

    Misja

    Kancelaria powstała z myślą o obsłudze przedsiębiorców i konsumentów mających kłopoty z płynnością finansową. Jako zespół składający się z licencjonowanego doradcy restrukturyzacyjnego, adwokatów,  doradców biznesowych i podatkowych oraz byłych bankowców posiadamy bogate doświadczenie w kwestiach związanych z ochroną praw dłużników, wierzycieli oraz poprawą płynności finansowej przedsiębiorstwa. Misją naszej kancelarii jest ratowanie przedsiębiorców i konsumentów przed niewypłacalnością przy jednoczesnym pogodzeniu interesu wierzycieli, co w sprawach dotyczących spłaty zadłużenia wymaga odpowiedniego doświadczenia. Zawsze jest rozwiązanie, trzeba tylko wiedzieć jak je znaleźć.

    Skorzystaj z formularza kontaktowego lub zadzwoń – 58 352 13 43. W zgłoszeniu opisz proszę swoją sytuację ze szczególnym uwzględnieniem:

    • przyczyn powstania kłopotów z wypłacalnością,
    • ilości zobowiązań,
    • kwot poszczególnych zobowiązań,
    • informacji od kiedy zobowiązania nie są spłacane,
    • informacji o posiadanym majątku, jego szacunkowej wartości i zabezpieczeniach ustanowionych na majątku,
    • czy zostały wszczęte postępowania egzekucyjne?
    Spotkanie możliwe jest w jednym z naszych biur w Gdańsku lub w Gdyni bądź online na komunikatorze video.

    Zapoznanie się z aktami większości spraw i wskazanie oraz omówienie możliwych rozwiązań jest bezpłatne. 

    Kancelaria Restrukturyzacyjna Lipiński i Wspólnicy skupia się na poniższych zagadnieniach:

    • restrukturyzacja firm,
    • oddłużanie firm,
    • negocjacje z wierzycielami,
    • upadłość firmy,
    • upadłość konsumencka,
    • postępowania egzekucyjne,
    • obsługa prawna firm,
    • doradztwo podatkowe,
    • obsługa wierzycieli i dłużników w postępowaniach upadłościowych i restrukturyzacyjnych,
    • powództwa dotyczące bezskuteczności czynności prawnych dłużnika – tzw. powództwa pauliańskie.

    Kancelaria ma swoją siedzibę w Gdańsku. Prowadzimy jednak postępowania na terenie całego kraju. Przez lata praktyki wypracowaliśmy procedury, które pozwalają nam obsługiwać klientów zdalnie. Jest to również z korzyścią dla klientów, gdyż nie wymaga od nich dużego nakładu czasu w celu uzyskania oddłużenia.

    Kancelaria specjalizuje się w:

    • prawie upadłościowym,
    • restrukturyzacyjnym,
    • bankowym,
    • gospodarczym. 

    Polecane artykuły

    Głosowanie nad układem w postępowaniu restrukturyzacyjnym
    Upadłość konsumencka 2021
    Restrukturyzacja firmy jednoosobowej

    Polecane artykuły

    Nadzorca układu – zakres obowiązków
    Upadłość czy ugoda
    Na czym polega sanacja?
    Scroll Up
    Scroll Up