kontakt@lipinskikancelaria.pl
tel. 58 352 13 43
×

Dane kontaktowe

Układ konsumencki – na czym polega?

Ekspercki komentarz kancelarii do zmian w Prawie restrukturyzacyjnym

Zatwierdzony układ z wierzycielami spółki

Nowa uproszczona restrukturyzacja – na czym polega?

Kolejny zawarty układ w uproszczonej restrukturyzacji

Uproszczona restrukturyzacja od kuchni – czyli na czym to polega?

Negocjacje z firmą windykacyjną – jak przeprowadzić negocjacje z wierzycielem?

Zawarty układ z wierzycielami – Uproszczona restrukturyzacja

Wybiórcza spłata wierzycieli a odpowiedzialność karna dłużnika

Pre-pack w upadłości konsumenckiej zakończony sukcesem!

Restrukturyzacja to nie upadłość, czyli o szansach, jakie niesie dla przedsiębiorstwa.

Upadłość konsumencka w liczbach

Odpowiedzialność wspólników spółki z o.o.

Plan spłaty w upadłości konsumenckiej. Ekspercki komentarz kancelarii.

Oddłużenie firmy – kiedy jest możliwe?

Restrukturyzacja firmy budowlanej

Prawnik w upadłości konsumenckiej – czy jest potrzebny?

Wypowiedzenie umowy leasingu – co robić?

Opłacalność zawarcia układu dla wierzycieli – Kancelaria w mediach

Kancelaria Lipiński i Wspólnicy nadzorcą układu w kolejnym postępowaniu

Prawnik w upadłości konsumenckiej – czy jest potrzebny?

Prawnik w upadłości konsumenckiej – czy jest potrzebny?

Liczba ogłaszanych upadłości rośnie lawinowo z roku na rok. Świadomość dłużników w zakresie dobrodziejstw płynących z ogłoszenia upadłości również się poprawia. Od około dwóch lat w zasadzie każdy może mieć szansę na uzyskanie oddłużenia. Jedynie w ściśle określonych przypadkach są może odmówić umorzenia zobowiązań. Zasadnym jest zatem pytanie – czy prawnik w upadłości konsumenckiej jest potrzebny?

Dowiedz się więcej o oddłużeniu w upadłości.

Skontaktuj się z nami - 58 352 1343 i sprawdź jak możemy Ci pomóc.

Prawnik w upadłości konsumenckiej – czy jest potrzebny?

Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy prawnik w upadłości konsumenckiej jest potrzebny. Sporządzenie wniosku jest bowiem w zasięgu osoby nieposiadającej wiedzy prawniczej. Na naszym blogu w artykule jak napisać wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej szczegółowo opisaliśmy zawiłości sporządzania wniosku. Jednak nie tylko samo sporządzenie wniosku jest istotne. Dłużnicy nie mają bowiem wiedzy w jaki sposób prowadzone jest skomplikowane co do zasady postępowanie upadłościowe. Nie znają również zasad zajmowania dochodu przez syndyka. Mogą i zazwyczaj mają duży problem na kluczowym etapie postępowania – czyli ustalenia planu spłaty wierzycieli.  

Z naszej praktyki wynika, że w mało skomplikowanych sytuacjach dłużnik może się obejść bez pomocy prawnika. Jakie to będą sytuacje?

  • dłużnik nie prowadził działalności gospodarczej,
  • dłużnik nie posiada nieruchomości,
  • nie ma wielu wierzycieli,
  • dłużnik nie ma osób na utrzymaniu,
  • możliwości zarobkowe dłużnika odpowiadają jego aktualnemu dochodowi.

Prawnik w upadłości konsumenckiej – dlaczego warto mieć pełnomocnika?

Dłużnik nie może jednak zakładać, że wszystko potoczy się po jego myśli. Jakiś czas temu zgłosiła się do nas klientka, której postępowanie upadłościowe trwa już trzy lata. Nie wynika to ze stopnia skomplikowania, bowiem dłużniczka nie posiadała majątku. Nie ma również wielu wierzycieli. Skorzystała z usług prawnika na etapie sporządzania wniosku. Problemy klientki związane były z koniecznością sporządzenia wniosku o umorzenie zobowiązań. Następnie pojawiła się konieczność ustosunkowania się do pism wierzycieli będącymi odpowiedzią na wniosek dłużniczki o umorzenie zobowiązań. Kolejnym etapem będzie rozprawa w przedmiocie ustalenia planu spłaty wierzycieli bądź umorzenia zobowiązań.

Rzetelne sporządzenie wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej nie zapewni dłużnikowi spokoju na dalszym etapie postępowania. Konieczne będzie bowiem jeszcze sporządzenie wniosku w przedmiocie ustalenia planu spłaty wierzycieli oraz ewentualne stawiennictwo na rozprawie.

Do czego jest przydatny prawnik w upadłości konsumenckiej?

  1. Prawidłowe sporządzenie wniosku uwzględniające orzecznictwo sądów upadłościowych.
  2. Doradztwo w zakresie współpracy z syndykiem.
  3. Kontrolowanie działań syndyka.
  4. Sporządzenie wniosku o zmniejszenie wysokości zajęcia dochodu upadłego.
  5. Wniosek o uzyskanie kwoty na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych upadłego.
  6. Wniosek o umorzenie zobowiązań bądź ustalenie planu spłaty wierzycieli.
  7. Reprezentacja na rozprawie o umorzenie zobowiązań / ustalenie planu spłaty wierzycieli.

Kompleksowa obsługa prawna przez prawnika może wyjść dłużnikowi in plus. Zalecamy jednak wybór prawnika specjalizującego się w prawie upadłościowym, ponieważ jest to skomplikowana dziedzina prawa. Sporządzenie wniosku z zachowaniem jedynie wymogów formalnych wynikających z Prawa upadłościowego może być nie wystarczająca do szybkiego uzyskania oddłużenia upadłego.

Podsumowanie.

Koszt obsługi prawnej w postępowaniu upadłościowym zazwyczaj jest dużym wydatkiem dla dłużnika. Jednak obsługa prawna zapewniona przez prawnika wyspecjalizowanego w prawie upadłościowym może zrekompensować poniesione koszty. Przykładowo poprzez szybsze uzyskanie oddłużenia. 

Masz pytania? Napisz lub zadzwoń - 58 352 1343

Specjalizujemy się w prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym. Wiemy jak zadbać o ochronę praw
dłużnika i sprawnie przeprowadzić go przez postępowanie upadłościowe bądź restrukturyzacyjne.

    O autorze

    Licencjonowany doradca restrukturyzacyjny, syndyk.
    Mediator sądowy przy Sądzie Okręgowym w Gdańsku

    kontakt@lipinskikancelaria.pl

    Misja

    Kancelaria powstała z myślą o obsłudze przedsiębiorców i konsumentów mających kłopoty z płynnością finansową. Jako zespół składający się z licencjonowanego doradcy restrukturyzacyjnego, adwokatów,  doradców biznesowych i podatkowych oraz byłych bankowców posiadamy bogate doświadczenie w kwestiach związanych z ochroną praw dłużników, wierzycieli oraz poprawą płynności finansowej przedsiębiorstwa. Misją naszej kancelarii jest ratowanie przedsiębiorców i konsumentów przed niewypłacalnością przy jednoczesnym pogodzeniu interesu wierzycieli, co w sprawach dotyczących spłaty zadłużenia wymaga odpowiedniego doświadczenia. Zawsze jest rozwiązanie, trzeba tylko wiedzieć jak je znaleźć.

    Skorzystaj z formularza kontaktowego lub zadzwoń – 58 352 13 43. W zgłoszeniu opisz proszę swoją sytuację ze szczególnym uwzględnieniem:

    • przyczyn powstania kłopotów z wypłacalnością,
    • ilości zobowiązań,
    • kwot poszczególnych zobowiązań,
    • informacji od kiedy zobowiązania nie są spłacane,
    • informacji o posiadanym majątku, jego szacunkowej wartości i zabezpieczeniach ustanowionych na majątku,
    • czy zostały wszczęte postępowania egzekucyjne?
    Spotkanie możliwe jest w jednym z naszych biur w Gdańsku lub w Gdyni bądź online na komunikatorze video.

    Zapoznanie się z aktami większości spraw i wskazanie oraz omówienie możliwych rozwiązań jest bezpłatne. 

    Kancelaria Restrukturyzacyjna Lipiński i Wspólnicy skupia się na poniższych zagadnieniach:

    • restrukturyzacja firm,
    • oddłużanie firm,
    • negocjacje z wierzycielami,
    • upadłość firmy,
    • upadłość konsumencka,
    • postępowania egzekucyjne,
    • obsługa prawna firm,
    • doradztwo podatkowe,
    • obsługa wierzycieli i dłużników w postępowaniach upadłościowych i restrukturyzacyjnych,
    • powództwa dotyczące bezskuteczności czynności prawnych dłużnika – tzw. powództwa pauliańskie.

    Kancelaria ma swoją siedzibę w Gdańsku. Prowadzimy jednak postępowania na terenie całego kraju. Przez lata praktyki wypracowaliśmy procedury, które pozwalają nam obsługiwać klientów zdalnie. Jest to również z korzyścią dla klientów, gdyż nie wymaga od nich dużego nakładu czasu w celu uzyskania oddłużenia.

    Kancelaria specjalizuje się w:

    • prawie upadłościowym,
    • restrukturyzacyjnym,
    • bankowym,
    • gospodarczym. 

    Polecane artykuły

    Nadzorca układu – zakres obowiązków
    Układ w upadłości konsumenckiej
    Głosowanie nad układem w postępowaniu restrukturyzacyjnym

    Polecane artykuły

    Upadłość konsumencka w liczbach
    Układ w upadłości konsumenckiej
    Pre-pack w upadłości konsumenckiej